2009. június 13., szombat

A gyaloglás kezdete

Igen, Amerikában csak én járok gyalog. Na jó ez így ebben a formában nem igaz, de bár az egyetemvárosban vagyok jelenleg, nem sokan gyalogolnak rajtam kívül. példa: ma megnéztem két apartmant, egymásól 3 tömbre voltak, egy ingatlanügynökkel. Az egyikből a másikba én gyalog mentem, az ügynök kocsival. Az L.A. Story-ban volt egy ilyen jelenet, akkor azt hittem vicc.

Ennek ellenére járda eddig mindenütt volt, így el tudtam jutni a Federal Buildinghez Social Security Cardot igényelni. A bejáratnál fémdetektor, amit nem tudtam legyőzni. Már az övemet is levettem, semmi fém nem volt nálam, akkor is bejelzett. Az őrök is feladták, még belenéztek a gatyámba majd továbbengedtek. Fent igazi multikulti fogadott, kaptam egy sorszámot, és vártam-vártam. A nő az ablaknál nagyon kedves volt, próbálta megfejteni, hogy mit jelent az "Útlevél" szó az útlevelemen. Tényleg miért van magyarul ráírva, hogy "útlevél", ha 99%ban külföldön használod? A papírmunka rendben ment, mehettem apartmant nézni.

A közlekedés nagyon nyugodt tempójú, senki nem rohan. Gyalogosokat mindig elengedik, akár piros, akár zöld a lámpa. Eddig egyszer hallottam dudálást. senki nem siet, senki nem szorít le senkit. Őrületes méretű autók, a Hummerek, Chevy Suburbanek egyáltalán nem tűnnek ki a forgalomból .Mindenütt V6 és V8 vugy-vugy, kiráz tőle a hideg:-D Érdekes hogy ma 3 Chevy Camarot láttam, bár úgy tudtam csak jövőre lesz forgalomban.


Az átmeneti gyaloglásnak megvan az a hátránya, hogy itt a "kiugrom-a-Reálba-zsemléért" dolgok nem működnek. A legközelebbi igazi élelmiszerbolt (Aldi :-D) egy óra gyaloglásra van. Vannak azonban gyógyszertárak. A gyógyszertár így néz ki: 1 sor tusfürdő/testápoló 2 sor gyógyszer (főleg fájdalomcsillapító) 1 sor pelenka 3 sor édesség 2 sor élelmiszer (bagel, tej, üdítő, zabpehely, készételek stb) a kasszánál cigi(?) meg apróságok. hogy mitől gyógyszertár azt nem tudom:-) Készpénzes fizetés egyébként nagyon ritka, mindenütt kártya a preferált, akár újságot veszel, akár bagelt.