2012. február 9., csütörtök

Biohazard

Igazából először nem is hittem a szememnek. Van egy hely Matyidélben a Station58, aminek pislákoló neontáblája szolídan hirdette a Biohazard koncertet mikor elsuhantam mellette kedd este. Több se kellett csináltam egy rendőrkanyart, majd a kricsmi elé faroltam, és a hamisíthatatlan magyar akcentussal tört BÁJÓHEZÖRD! felkiálltással kiperdültem a Mercuryból, majdnem teljesen úgy ahogy Bruce Willistől tanultam (ppphersze):


Természetesen sokkal nagyobb ováció kísérte volna a mutatványt, ha ezt a koncert napján csináltam volna meg és nem egy nappal előtte. Így gyorsan úgy tettem, mint aki tudja hanyadikán van nyolcadika, majd behúzott fülekkel-farokkal hazasomfordáltam.

Másnap nagy nehezen végigszenvedtem a szerdát, csigalassúsággal peregtek az órák, de este 9:3okor tanulva az előző esti fiaskóból 15mph-val komótosan becsorogtam a parkolóba. Ambivalens érzések jártak át, nem hittem el hogy itt lép fel ez a zenekar. A hely maga kábé egy balatoni nyaraló és egy elfuserált Pizza Hut mutáns elegyének tűnt a fából készült terasszal meg a muskátlikkal az ablakban. Ha a Sworn Enemy nem verte volna úgy a lábdobot, hogy a töméseim is majd' kiestek, akkor bizony nem hittem volna hogy jó helyen járok. Na de beférünk-e?

A belépő 22 dolcsi volt, ami elég barátinak tekinthető. Teljesen átmotoztak, jól is esett, pillanatok alatt bejutottam, sőt bent még táncra is perdülhettem volna a lézengők között, na persze az fura lett volna. A foghíjas tömegre az okokat később a teraszon filozofálgatva egy tetoválóval és egy bőrbecsavart metálharcos matuzsálemmel vitattuk meg. 1.) Gyakorlatilag sehol nem volt hirdetve a buli, mindenki véletlenül bukkant rá 2.) Az SU kosárcsapat ma nagy meccset játszott, ami ugyan engem pont annyira érdekel mint a Super Bowl, viszont a melegitőgatyás idiótákat és a habzószájú narancsszín drukkereket legalább távoltartotta. Ennek volt köszönhető a ma esti douche-mentes, családias közeg amit a füligvarrt iszapvérű rokkerarcok na meg én alkottam.

Budweiserrel melegítettem, de alig volt rá szükség, mert az előzenekarok tényleg jól fűtöttek. Persze azért titokban mindenki lélegzetvisszafojtva várta, hogy mégis milyen az új Bio Seinfeld nélkül. Powerben, lendületben mit sem változott a dolog, bár Graziadei úrból nem tör elő disznóröfögés, de így is elég zord dolgok történtek a színpadon, amire a breakdownra éhes közönség bősz bólogatással válaszolt.

Régi slágerek, mint a Punishment és Urban Discipline közé sikeresen verték be ékként az új album nótáit, főleg a debütáló Reborn szám aratott nagy sikert, mialatt bátran húzták fel a színpadra az első sorokban villázó szerencsés flótásokat, akik a videón is ott kóvályognak.
A koncert hihetetlenül rövid volt, értem én hogy turnén vannak, de egy bulit éjfélkor lelőni azért mégsem rákendról, még szerdán sem. De sebaj, mert ha minden jól megy akkor Hegyalján a nagyszínpad előtt újra el lehet merülni a mocskos brooklyn-i hardcore-punk életérzésben, juhéj!