2011. szeptember 18., vasárnap

Quaker Steak and Lube



Már a korábbi csirkeszárny zabálós este után írni akartam erről a helyről, de akkor elfelejtődött, pénteken pedig Gabiékkal újból itt voltunk, szóval hajrá.
A Quaker Steak and Lube teljesen rászolgál a nevére, tényleg kikenheted a gyomrodat ahogy kell. A lánc 16 államban képviselteti magát, és mindegyikben hozza az igazi road-diner stílust. Persze nagyon sok étterem van, amely meg akarja lovagolni az amerikai "autózás-utak-szabadáság" érzést, de nem mindegyik jut el a töltőpisztoly alakú kilincsig :-)

A beltér még ennél is impozánsabb, a szokásos rendszámok, útjelző táblák, és neon sörreklámok mellett nem voltak restek egy-két épített gépet is a mennyezetre lógatni.




Nyilván nem a vegetáriánusok a célcsoport, a húsközpontú étlap azonban pont nekem való. Steakek és oldalasok mellett csirkeszárnyban erős a hely. Kedden és csütörtökön ALL YOU CAN EAT napok vannak, tehát 11$-ért kitömheted magad végtelen számú csirkeszárnnyal. Azonban ez még nem minden, mert ízlésedhez és az SHU skálához igazíthatod mit bírsz el. 
Nézzük mi is ez. Bár bizonyára tudod, de ha nem akkor most elmondom a Scoville Heat Unit (SHU) a paprika erősségét mutatja, magyarul az hogy mennyire csíp. Persze teljesen szubjektív alapokon nyugszik a skálázás, a szám ugyanis azt jelenti, hogy mennyire kell kihigítani, hogy ne érezd csípősnek. Na de ki? én? egy mexikói bevándorló? Erős Pista?  Nem mindegy, de nagyjából így kell elképzelni: 
pritamin: 0,  cseresznyepaprika: 5000, jalapeño: 8000,  ghost chilli: 1 000 000,  könnygáz:  5 000 000.
Nos a fentiek ismeretében az alábbi menüsorból választhatsz:


Az egyik ilyen csütörtöki alkalommal kicsit késve is érkeztem, szar napom is volt, a hajam is elaludtam, így kikértem egy liter sört, és "kicsire nem adunk" felkiálltással hozzácsaptam az Atomic verziót (150 000). Az első három csirkeszárnyra még azt mondtam hogy enyhén csípős, és épp rendeltem volna a Triple Atomic verziót (500 000) de pont akkor érték el az aljas kapszaicin molekulák a nyálkahártyámat, majd egy képzeletbeli izzó acél fogóval kezdték rángatni a nyelvem, rá 1 perccel később felégett a szájpadlásom majd a fináléban könnyek között borultam az asztalra és zokogtam mint egy kisgyerek. 
Zach tette fel a koronát a szituációra mikor megkérdezte: "csíp?" 
Az egy liter búzasör oldotta a helyzetet, de az est hátralévő részében inkább a sárga és narancs mezőre szorítkoztam :-)
Összefoglalva a hely f@sza, desszertben ugyan nem erős a választék (brownie fádzss, és valami almás fahéjas inzulinroham, de azok 3 emberre is elegendőek), és az olyan kis apró nüanszok mint LEADED és UNLEADED itallap miatt is mindenképpen jár a max pontszám.