2009. november 12., csütörtök

Doktor úr, mit csináljak?

"H, 1N1 almát!"

Ez a vicc annyira rossz, hogy már nem is jó :-D
Pár héttel ezelőtt kaptam egy intézeti e-mailt, hogy alattunk a kórházban feltünt az első hivatalosan regisztrált H1N1 páciens. Ezért a kórház, az összes alkalmazott számára kötelezővé teszi az oltást, plusz karantén a gyanús betegeknek, plusz kéz-sanyizálókat (hand sanitizer) szerelnek fel mindenütt, plusz tegyük a szánk elé a kezünket (állandóan?), valamint aki tüsszenteni akar, az jobban teszi, ha befelé csinálja.

Ámérika bázze, szabadság van, egyenjogúság van, édzs van, en van.

Sokat tanakodtunk, hogy mi legyen ezzel az oltással. Személy szerint én nem vagyok hive ezeknek, nem is sokszor kaptam oltást, mégis milyen szép nagy ember lett belőlem. Tudom, vannak szájról szájra járó történetek a mellékhatásokról, de ezek nagy része alaptalan. Aztán mivel számot vetettem, hogy napi 50-60 ml vért veszünk le, és dolgozunk fel különböző betegektől, ezért a "direct patient contact" az én esetemben eléggé felszorzódik. Plusz nemsokára hazamegyek, és nem szivesen vinnék magamban semmi kellemetlen szuvenirt.
Ezért elbaktattunk a Jacobson Hall-ba, hogy ledöfjenek, keményen és durván. Mégsem igy történt.
Az oltásokat 16:00-ig osztogatták, ezért taktikusan 16:05-re érkeztünk. Még a kezünkbe nyomták a form-ot, hogy töltsük ki -de gyorsan! - , és várjunk itt amig keritenek valakit, aki beolt. Mert ugye délután 4-kor fecskendő elenged, kabát felvesz, és csá.
Gyorsan kitöltöttem, beixeltem mindent, még a "nem vagyok terhes"-t is, nehogy ezzel menjen az idő. Majd megjött Uhura hadnagy, és kacéran közölte kövessem a hármas vizsgálóba. És én követtem, közben már dobáltam is le magamról a felesleges göncöket, dzsekit, inget, majd behúzott hassal, megfeszitett tricepszekkel felkináltam magam, bizva abban, hogy hamar túlesünk rajta, még mielőtt megfulladok az oxigénhiánytól. Nagy fekete szemeivel rámnézett, és mondta: "ez szükségtelen".
Mivel messzeföldön hires vagyok gyors helyzetfelismerő képességemről, és felkészültségem most már az orvostudomány majd minden szegletében több, mint kielégitő, profeszionálisan visszakrédeztem:

"öööö......mi?"

"Nem szükséges a ruhát levenni, ez egy I. N. vakcina lesz"

Háhá, rajtam nem fogsz ki. Én, aki egereket oltok minden nap i.v. (intravénásan), i.p. (intraperitoneálisan), és sub-q (bőr alá), nekem te nem tudsz újat mondani. Ezért megőrizve a hideg vérprofizmust, lezseren visszakérdeztem:

"most komolyan.......mi?"

"Intra nazális (NAZÁLIS, bázze!) vakcina lesz, kérem lélegezzen mélyeket". Megsemmisülve ültem a széken garfield-os atlétámban, végignézve, amig ez a fekete tündér 2x100 mikroliter vakcinát fecskendez orrlyukaimba. Ezzel meg is volnánk, az ID kártyámra kaptam egy lila matricát (ezzel jelezve a beoltást) és "we are all set!"
Igy ma azt is megtudtam, hogy én tudom legkönyebben kellemetlen helyzetbe hozni magam :-D