2009. augusztus 30., vasárnap

Kressz

No mivel ezen a csendes vasarnapon eloadast kellene irnom, ugy dontottem inkabb blogot irok, ugy is le vagyok maradva. Mult heten megvolt a kresszvizsga, olyan fantasztikus felkeszito feladatokkal, hogy

"Do not kick at an animal. Keep control of your motorcycle, and look to where you want to go" Tehat ne rugdossuk az allatokat.
Igen ez a motoros reszbol van, amely kiter arra, hogy mi a teendo ha uldoz egy allat. Szo szerint:

"Motorcycles seem to attract dogs. If you are chased, downshift and approach the animal slowly. As you approach it, accelerate away and leave the animal behind. "

Szoval ehhez hasonlo komolysagu kerdesek voltak. Igy a felkeszulest sem vittem tulzasba, lasd a kepet:

Hetfon hamar ki tudtam tolteni a 20+20 kerdesbol allo tesztet. Erdekes a hozzaallas a BAC-hoz, magyarul Veralkoholszinthez, az amerikai gyomornak ugyanis 1 ora kell hogy lebontson 1 sort, 1 pohar bort, vagy 1 feles rovidet. Kivancsi lennek, mi lenne, ha Magyarorszagon is bevezetnek ezt. Megtudtunk tovabba olyan dolgokat is, hogy van olyan, hogy "Road Rage" , ami nem tudjuk pontosan micsoda, de elkerulhetjuk, ha nem mutogatunk vissza, illetve nem invitalunk senkit gyorsulasi versenyre. Mivel ekkor tudtam meg, hogy Amerikanak nincs hivatalos nyelve (igen, az angol sem az), igy spanyolul is kitolthettem volna tesztet, de ugy gondoltam miutan csak ezt az egy sort ertettem: "Departamento de Vehículos Motorizados" igy nem eroltettem a rigo utcai alapfokot. Kulonben is nem tudom, hogy motorostarsak hogy vannak ezzel, de az itteni konyv ugy taglalja, hogy blokkolo hatso kereknel, blokkolva fekezzunk megallasig. Amivel en nem teljesen ertek egyet, bar nem tudom en a fekezeshez nem ertek , csak a borulashoz. Szoval mindket teszt sikerult, es a szemvizsgalaton is atmentunk, mivel ketfele betumeret volt kb 1000-es, meg 500-as Arial, amit fel meterrol kellet elolvasni. Oromunk kevesbe volt teljes miutan megtudtuk, hogy a kovetkezo lepes egy 5 oras tanfolyamon valo reszvetel lesz, amit a biztonsagos vezetesrol tartanak. 5 ora folyamatosan ahol baleseti fotokkal illusztralt vetitesen adnak instrukciokat,hogy hogyan es mit ne vezessunk. Ennek oromere hetvegen ki is bereltunk gyorsan egy Pontiac G6 GT-t, ami a 3500 cm3-is motorjaval, meg 220 loerejevel pont nem a biztonsagos vezetest preferalja, de hat ezt is ki kell probalni.

A borkormany es a kromozott muszerek lattan tenyleg eddig ez a legszebb autobelter, amit latni lehet, meg ha kepek nem is adjak vissza, de a borkagyloba valo suppedes a zoldre valto lampaknak, nos tenyleg utanozhatatlan.
Szoval jogositvany ugyben most ott tartok, hogy kezemben van 2 darab NY-i Learner's Permit kartya, amivel (ha nem lenne nemzetkozi jogsim) mar vezethetnek, de csak akkor, ha ul mellettem valaki, akinek jogsija van. Erted? 16 eves amerikai iskolasfiu vagy. Megcsinaltad a kressz-tesztet, es mar vezethetsz autot (ugy, hogy meg egy centit nem vezettel), ha ul melletted valaki, akinek jogsija van. Erthetetlen. Es motorosokkal mi van? Vezethetek motort, ha ul mogottem egy foszer rojtos bormellenyben, akinek van jogositvanya, es szorosan atolel???